Usługi - Testy patogenów - Borelioza

nasz test

biorezonans wirusy leczenie naturalne

Borelioza, skuteczna terapia w gabinecie biorezonansu

Dostępne testy laboratoryjne niestety nie są w pełni wiarygodne i żaden z dostępnych testów nie może w 100 proc. wykluczyć ani potwierdzić boreliozy.
W Polsce najpopularniejszy test ELISA – często wychodzi fałszywie ujemnie – jest wiarygodny w kilkudziesięciu proc. przypadków. Czulszym badaniem (dającym wysoki procent. wiarygodności) jest test Western Blott, ale można go zrobić po minimum 3 tygodniach od ukąszenia. Test PCR, czyli badanie polegające na poszukiwaniu (we krwi lub moczu, płynie stawowym lub mózgowo-rdzeniowym) DNA bakterii jest najdokładniejszy. Ale można je zrobić tylko w kilku miejscach w Polsce.

Najnowszą metodą jest testowanie wegetatywno-rezonansowe najnowszym aparatem BICOM OPTIMA daje bardzo wysoką pewność wykrycia boreliozy i koinfekcji (nie ma związku z wykrywaniem przeciwciał).

Po wykonaniu testu i potwierdzeniu obciążenia oganizmu boreliozą mamy możliwość zastosowania biorezonansu aparatem Bicom Optima do terapii. Sama terapia to nie tylko wyeliminowanie obciążających nasz organizm bakterii czy wirusów, ale także usunięcie toksyn, wspomaganie układu nerwowego, narządów ruchu, stawów, mięśni.

Terapia, usuwanie boreliozy i koinfekcji metodą biorezonansu

Aparat za pomocą specjalnych elektrod rejestruje czy w organizmie pacjenta występują częstotliwości określonych bakterii, pierwotniaków i wirusów związanych z boreliozą i w przeciwieństwie do testów laboratoryjnych wykrywa ich kilkadziesiąt różnych rodzaji. Każda bakteria emituje fale elektromagnetyczne określonej częstotliwości, które wykrywa się za pomocą tej diagnostyki. Jest to obecnie metoda najpewniejsza.

Terapie powinny odbywać się według indywidualnych zaleceń terapeuty. Ilość wizyt zależna jest od stanu pacjenta. Jedna terapia trwa około 1,5 godziny. Ilość zabiegów dobierana jest indywidualnie w zależności od przypadku jednak typowa seria to z reguły minimum 15 zabiegów wykonywanych raz/dwa razy w tygodniu. Wszystko zależy od głębokości i stopnia rozsiania choroby, liczby i umiejscowienia przetrwalnikowych cyst oraz szybkości ich otwierania się, a w dużym stopniu od współistnienia w organizmie innych patogenów i toksyn.

W wielu przypadkach pierwsze efekty są już widoczne nawet po kilku sesjach np. ustępuje ból, wraca ruchomość kończyn, znika obrzęk jednak nie należy przerywać terapii gdyż będzie ona nieskuteczna a efekty krótkotrwałe.

Ze względu na konieczność wielu wizyt, tego rodzaju terapię należy polecić szczególnie osobom, które źle się czują, gdyż wymagana jest determinacja i wytrwałość. Chory powinien być zdecydowany na współpracę, gdyż oprócz terapii często konieczne jest długoterminowe wprowadzenie zmian w dotychczasowych przyzwyczajeniach związanych ze swoim zdrowiem i dietą.

Borelioza i choroby odkleszczowe

Borelioza jest to odkleszczowa, wieloukładowa choroba zakaźna. Wywoływana jest przez bakterie należące do krętków. Jest to choroba znana od niedawna gdyż krętki borelli zostały odkryte dopiero w 1982 roku przez W. Burgdorfera.

Lekarze wciąż mają trudności z rozpoznaniem boreliozy zwłaszcza przy braku rumienia wędrującego który występuje tylko w 30 proc. przypadków boreliozy (u dzieci w 10 proc.). Nie są też zgodni co do sposobu jej leczenia.

Objawy boreliozy

Borelioza, bez względu na rodzaj i stopień zaawansowania atakuje tkankę łączną, mięśniową i nerwową.

I Faza wczesna

1-3 tyg. od ukąszenia mogą pojawić się objawy miejscowe skórne tzw. rumień wędrujący - zaczerwienienie o średnicy od kilku do kilkunastu centymetrów. Jednak występuje od tylko w ok. 30 proc. przypadków boreliozy (u dzieci tylko w 10 proc.).

Objawom zewnętrznym mogą towarzyszyć bóle głowy, mięśni, stawów oraz osłabienie, drażliwość i zmiany temperatury ciała, objawy grypopodobne.

II Faza rozsiana

Po 3 do 6 miesięcy choroba przechodzi w fazę rozsianą. Bakterie atakują narządy wewnętrzne, czemu towarzyszą stany zapalne stawów, mięśnia sercowego, osierdzia, wątroby i przewodu pokarmowego oraz najniebezpieczniejsze zmiany w układzie nerwowym, nawet możliwe jest wystąpienie zapalenia mózgu.

III Faza przewlekła

Po około roku od zakażenia borelioza przechodzi w postać przewlekłą. Pojawia się wtedy wiele różnych objawów, najczęściej przewlekłe zapalenie skóry, stawów oraz rozmaite objawy neurologiczne czyli neuroborelioza, która stanowi 15-40% przypadków i może dawać objawy nawet po kilku latach od ukąszenia:

• problemy z widzeniem
  • paraliż mięśni twarzy
  • zawroty głowy
  • problemy z mówieniem
  • orientacją przestrzenną
  • niedowłady
  • drżenie mięśni
  • problemy z koncentracją i pamięcią

Tradycyjne leczenie boreliozy

Boreliozę leczy się antybiotykami i takie leczenie może trwać od kilku tygodni do nawet 1,5 roku. Wszystko zależy od tego ile trwała choroba przed postawieniem prawidłowej diagnozy. Według procedury (obowiązującej u nas) Amerykańskiego Towarzystwa Chorób Zakaźnych (IDSA) uważa się, że po krótkiej antybiotykoterapii borelioza jest całkowicie wyleczona, a wszelkie dalsze dolegliwości to tzw. zespół poboreliozowy. Jego "leczenie" polega już wtedy tylko na zmniejszaniu dokuczliwych objawów.

Lekarze ze stowarzyszenie ILADS są natomiast zupełnie odmiennego zdania. Uważają, że boreliozę należy leczyć długą i złożoną antybiotykoterapią, której czas ustala się indywidualnie. Twierdzą też, że krótka seria antybiotyków tylko uodparnia bakterie.

Borelioza i koinfekcje

Koinfekcje są występującymi wraz z Borrelią infekcjami, które w sposób zasadniczy zmieniają obraz kliniczny choroby, utrudniają leczenie i przyczyniają się do występowania charakterystycznych dla siebie objawów. Szacuje się, iż koinfekcje występują nawet w 80% potwierdzonych przypadków zakażenia krętkiem Borrelii. Ciekawostką jest, iż nie zawsze są one infekcjami bakteryjnymi. Babesia - jedna z podstawowych koinfekcji jest bowiem pierwotniakiem. Do najczęściej występujących koinfekcji Borrelii zaliczamy: Bartonella, Babesia, Mycoplasma, Chlamydia, Toxoplasma, Brucella, Yersinia, Anaplasma, Ehrlichia, Riketsje

TEST NA OBCIĄŻENIE BORELIOZĄ I KOINFEKCJAMI

W naszym gabinecie wykonujemy Test KTT na obciążenia boreliozą i koinfekcjami zawierający ponad 100 ampułek:

Borrelia 24 rodzaje:

Grupa Borrelia Burgdorferi sensu lato wywołująca boreliozę z Lyme:

1. Borrelia Burgdorferi - często przyczynia się do  występowania u pacjentów zapalenia stawów

2. Borrelia Afzelii - występowanie różnych zmian skórnych

3. Borrelia Garinii - najczęściej powoduje neuroboreliozę

4. Borrelia Japonica

5. Borrelia Valaisiana

6. Borrelia Spielmanii

7. Borrelia Lusitaniae

Grupa związana z nawracającą gorączką:

8. Borrelia Berbera

34. Trypanosoma Brucei Rhodesiense

Źródło:

1. Journal of Clinical Microbiology-1995-Masuzawa-1392

2. GORĄCZKI POWROTNE Stanisława Tylewska-Wierzbanowska, Beata Fiecek, Tomasz Chmielewski, Samodzielna Pracownia Riketsji, Chlamydii i Krętków Odzwierzęcych,
Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny

3. https://gazetalekarska.pl/

4. The presence of plasma inhibitors during the crisis phenomenon in experimental relapsing fever (borrelia novyi)  J Exp Med. 1959 oct 31; 110(5): 811–825. PMCID: PMC2137020, PMID: 13848161

5. http://web.mst.edu/~djwesten/MoW/BIO221_2007/B_vincentii.htm

Terapie medycyny komplementarnej takie jak biorezonans, homeopatia, akupunktura i inne metody medycyny holistycznej nie zapewniają 100% skuteczności. Skuteczność tych metod to zawsze kwestia indywidualna i zależy od konkretnego schorzenia, organizmu pacjenta oraz jego sumiennego stosowania się do zaleceń terapeuty. W medycynie konwencjonalnej nie była przedmiotem badań naukowych i w Polsce nie jest jeszcze rozpoznawalna. Zapraszamy do naszego gabinetu biorezonansu na terapie leczenia boreliozy.

Terapia zakażenia boreliozą